Alla inlägg under juni 2013

Av Malin - 30 juni 2013 01:56

Reflektion mitt i natten:
Så jäkla gött o vara av med matfixeringen, förr planerade jag så fort en måltid var klar vad nästa skulle bestå av. Inte nu längre....Härligt!

By The Way: Väger 87,7kg idag. Ännu lite till neråt..... :)

Av Malin - 27 juni 2013 20:31

Det är fasen konstigt att man ena timmen kan känns sig SÅ himla smal i tanken på att man har gått ner 12 kilo o nu i nästa så känner jag mig så j-la FET!!!

Nej jag är inte smal men betydligt smalare..... :(

Det sitter i hjärnan. Idag umgås jag med folk som kollar kritiskt på allt o alla o det ger mig dålig självkänsla. De äter inget heller, petar bara i maten o undrade nog när jag tog mycket av den feta såsen o tog extra av den. (Nä de vet inte vad jag håller på med) men de är alla smala. Under förra veckan i Dalarna var det precis tvärtom med allt.

Konstig man är....

Av Malin - 27 juni 2013 00:44

Sådär ja! I morse var det bara o ta tjuren i hornen o ställa sig på vågen. Kände mig helt uppsvullen igår när vi kom hem men trots det visade vågen på 88,4 kg ff. Jippie!!

Tänk då har jag ändå druckit vin varje dag o då även fått i mig ett o annat väldigt sött vin, usch vad räligt det var, hade jag ju inte tyckt för ett halvår sen.... Hihihi!!

Maten har gått lysande. :) Det enda som varit svårt är ju när vi ätit ute på restaurang. Det är svårt att hitta nåt bra för ett hyfsat pris. Blir lite snål när jag äter ute, tycker inte det är värt ett par hundra kronor eller mer för lite kött o sås.

Så nu får jag fortsätta jobba en och en halv vecka till innan den långa semestern startar. Godnatt!!

Av Malin - 9 juni 2013 22:28

Har fått två nya hangarounds som vill att jag coachar de i LCHF. Ska bli spännande o se hur det går för dem.
Borde kanske utbilda mig på nåt sätt så jag kan ta betalt för min kunskap. Kanske min chans ut ur skolans värld. :)

Av Malin - 9 juni 2013 01:45

Idag har jag för första gången vågat vara obekväm på en resturang.. Hihihi!! Det enda jag gjorde var o be om extra currymajonäs till club sandwichen som jag åt utan sandwich. :)
Godnatt!!

Av Malin - 8 juni 2013 15:18

Blev lite bak i morse, var sugen på bröd. Gjorde de frukostbullar jag gjort ett par gånger. När jag ändå höll på o stöka så blev det oopsiebröd oxå. Har aldrig gjort oopsiebröd innan utan bara funderat på det. Så här blev de. Oopsiesarna är fortfarande omsmakade. ;) Blev så mätt på Bullen o mitt kokoskaffe. :)
Men strax blir det oopsie som grund inför att vi ska äta ute ikväll. Grundar alltid med något (mat alltså ;) )när jag ska äta hos någon jag inte riktigt vet att jag kan få i mig tillräckligt med fett. :)

Av Malin - 7 juni 2013 15:21

Ännu en ouppskattad matvara.
Idag till lunch åt jag gårdagens kycklingspett o sallad till det. Tanken var att ha lite Bea till men det blev en stor klick Bregott över de ljumma kycklingbitarna. Mumsfillibabba o ha smör som sås.

Av Malin - 6 juni 2013 20:29

Blir grillat alldeles strax. Måste bara slå ett slag för Spetskål, absolut helt fantastiskt god. Mjäll o god. Här på bild som sallad med fetaost tomat broccoli kryddor och olja.

Ovido - Quiz & Flashcards