Alla inlägg under juli 2013

Av Malin - 31 juli 2013 22:48

Ska till Gbg i tre dagar. ? Tänkte att jag tar med mig lite bröd o ha som extra när det kniper mitt på dan. Om det gör det....

Denna gången blev det med flingsalt o oregano på. Tänkte det kunde va bra med smak eftersom de nog kommer förtäras utan pålägg.

Av Malin - 29 juli 2013 17:58

Har shoppat idag, blev en mkt trevlig upplevelse. Hihihi!! Kommer i stl 44 helt plötsligt.....o jag som inte ens tycker jag har gått ner nåt, har inte vägt mig på flera veckor. Fast jag mätte mig förra veckan o då var flera cm borta...
Lycklig som tusan över detta, vet ett rent nöje o handla två par shorts, ett par jeans o en fin, fin klänning!!

Av Malin - 28 juli 2013 01:48

Fick bli en lite nattdrink gjord på grädde, turkisk, blåbär, ett rått ägg och kokosfett. Mmmm!! Va hungrig i fredagsnatt när vi kom hem ifrån festivalen. Hade huvudvärk oxå. En halvtimme efter intaget var huvudet botat. :)

Av Malin - 25 juli 2013 00:21

Håller jag på och börja slarva? Sugen o nu har jag gjort en hallonpaj. Tog smeten till "kakan" jag gjorde till cheesecaken häromdagen o la på hallonen. 200grader i ugnen i 20 minuter.

Har inte provsmakat än för den e supervarm.....

Men den luktar gott i alla fall.

Av Malin - 24 juli 2013 15:08

Luch kl 15:00 idag, är ju semester fortfarande... O detta är den godaste måltid jag vet, den skulle jag kunna äta morgon middag kväll var dag.

Spenatsås gjord på smör, Philadelphiaost och spenat :) Och en laxbit till det. Salt, peppar o muskot kryddar jag med.

På bilden har den inte varit i ugnen än.... :)

Fisk · Sås
Av Malin - 22 juli 2013 11:38

Eftersom det är så varmt idag, redan 29 grader så fick det bli en smoothie till frukost. Blev en ny blandning. Lite turkisk, lite grädde, ett rått ägg, vaniljpulver, 4 isbitar och två matskedar kokosfett. :) yammie!!

Isen är ju bara till för att hålla smoothien kall.

Nu blir det kaffe o tidning vid poolen ett tag. :)

Av Malin - 21 juli 2013 21:42

Smarrigt!! Ikväll har vi ätit högrevsburgare. Så himla gott! Hade oopsiebröd till. Även lök, senap och majonäs i. Yammie!!

Blev en liten fördrink oxå. :) Barcardi Razz blandat med Ramlösa hallon/björnbär, is o några frusna hallon.

Ja jag vet Razz är inget LCHF vänligt men en liten drink ibland funkar säkert ändå. Eller?

Trevlig söndagskväll på er där ute!

Av Malin - 20 juli 2013 22:20

Jaha ska se hur min kropp reagerar på denna här goda efterrätten. Receptet är taget från 56kilo.se. Vet inte om mitt Stevia sweet crystal är bra egentligen....Nån som vet?? Tror den innehåller kh. Eller jag har ju läst innehållet men blir inte klok på den.... Måste jämföra med andra sötningsmedel. Skickade ju mannen o köpa Stevia strö en gång för ett par månader sedan o detta var vad han kom hem med....inte enkelt för honom o veta ju.

Men om nån vet så berätta gärna....

Ja just det....Ja den var mkt god men nästa gång blir det utan sötningsmedel i Philadelphian o turkiska yoghurt blandningen. Det blev för mkt sött... Men i brödet var det smarrigt med sötman.

Ovido - Quiz & Flashcards