Alla inlägg under mars 2014

Av Malin - 29 mars 2014 20:30

Skär ett par skivor färsk ingefära och låt det dra i tevattnet ett tag. Smaksak hur länge man vill ha de i.

Av Malin - 29 mars 2014 18:14

Stekta champinjoner och en avokado med vitlökssås och riven ost ovanpå. Kyckling som varit i ugnen.
Trevlig lördagskväll! :-)

Av Malin - 29 mars 2014 12:59

Lite ost och gurka innan det är dags att fördjupa sig i böcker om Friluftsliv.

Av Malin - 29 mars 2014 09:12

Ett glas för mitt onda huvud, en tallrik för att få igång magen som trilskats de senaste dagarna.
Har blandat i kokosfett i den turkiska yoghurten tillsammans med hallon o lite hackad mandel ovanpå.
Blir ut i härlig sol idag! :)

Av Malin - 27 mars 2014 22:33

Ja tro det eller ej men ALLT går att göra LCHF-vänligt....
Fick veta Idag att vi skulle ha fika med oss till Friluftslivslektionen i morgon!!! :-/ Slängde ihop två Langosmackor...busenkelt och gott!! Blir nog bara ost o smör mellan de men ack SÅÅÅ gott.

Av Malin - 27 mars 2014 21:02

Det enda som går ner i min onda hals ikväll efter en heldag på Malmö Högskola. Inte smidigt att åka på Influensa när man har två intensiva dagar på högskolan ;(
Det enda som saknades på gröten var smörklicken min mormor alltid la ner i min "riktiga" mannagrynsgröt när jag var liten
Gröt:
1 ägg
1/2 dl grädde
30g smör
1/3 msk fiberhusk
Salt
Lägg allt i en gryta och värm. Jag hade blåbär och hallon ovanpå.

Av Malin - 25 mars 2014 08:15

Coffe and studys in english today!
Tur det finns appar till hjälp med översättning.

Av Malin - 23 mars 2014 22:05

Blir så trött på mig själv när det kommer till träning....sunda förnuftet vet att det är fruktansvärt bra för både kropp och själ men Varför är det då SÅ svårt att hålla vid träningen varje gång jag startar?????!!!!
Har aldrig någonsin i hela mitt liv tränat med någon ordning...kalla mig periodare.....precis som i allt annat jag tar mig för?! Eller?!?! Borde jag se ett mönster i mitt liv?!
Jag är inget bra, rentav skitkass på att vidhålla rutiner, går alltid mer efter min känsla av att ha lust att göra saker. När har någon LUST att träna???!!! Det infaller alltför sällan hos mig för att det ska bli rutin o ge något!!!
Nu är jag igång igen, efter ett par veckors uppehåll, höll ut i sex veckor senast. Märkte Tydligt av en ökad muskelmassa!! Så Varför fortsatte jag inte då? Varför blev jag inte tillräckligt Motiverad av mitt faktiska resultat?!
Men nu jäkla ska jag klara detta!!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards