Alla inlägg under maj 2014

Av Malin - 30 maj 2014 20:42

Fortfarande hungrig och har lite huvudvärk...vad gör man?? Jo drar ihop några ostkex, vitlöksdipp och kaffe. Mys i soffan nu.

Av Malin - 28 maj 2014 09:53

Pannkakeliknande omelett är gott. Äter det avigt och rätt nu för tiden. Igår på sonens Kalvinknat hade jag med mig en kall sådan. Lika gott då. Den smälta knapriga osten ovanpå är det som är pricken över i:et!
Måste berätta att vikten fortsätter neråt, känns såååå himla bra. Det var ett bra beslut att ta bort allt onödigt som inte innebär riktig mat....ja det är tråkigt ibland men lite måste offras....om jag ens ser det som ett offer längre, tror inte det :) Har vant mig vid att så här är det för att jag ska må bra. Kan säkert liknas vid de som får allergier, de måste ju också avstå vissa saker.
Ha en go dag nu ska här pluggas vidare. :-D

Av Malin - 25 maj 2014 20:15

Stor favorit att äta till grillat!
Skiva bara upp den och stek i lite olja i ett stekjärn. Salt och gott i värmen.
Ha en go kväll.

Av Malin - 25 maj 2014 13:02

Lite brunch i trädgården efter en snabb runda ute på Väla.
Kycklingen o kesoplättarna från igår tillsammans med majonäs och tomater.
Sen får det nog bli lite pluggande....

Av Malin - 25 maj 2014 09:41

Jahapp!! Bara för att vikten lossnade så lätt fram till förra söndagen så är den still denna. Borde säkert inte heller väga mig en gång i veckan. Stressar ju upp mig bär jag ner får det resultat jag önskar. ;) Känner ändå att något hänt i hela kroppen.
Eftersom jag varit i Malmö i två dagar har det blivit till att äta ute ett mål om dagen och då blir det inte så mycket fett. Har heller inte tänkt på att äta lite mer av den varan på kvällen när jag kom hem... Sen har det blivit ett glas rosevin i helgen plus 10 salta mandlar. Vi var ju tvungna att fira att det var sista dagarna på Malmö högskola. Kanske påverkas min kropp av det.
Ja medans jag drack ett glas drack de andra två. Oj vad alkoholen åkte rakt upp i hjärnan på mig...märks jag inte druckit på säkert fyra veckor, och ju mindre kolhydrater jag har i kroppen desto mer lättpåverkad blir jag. :) får ta det lite försiktigt.

Av Malin - 23 maj 2014 20:10

Precis vad jag behövde nu. Är ju inte så vidare glad i omelett egentligen men har kommit på att med fiberhusk i blir den mycket godare.

2 ägg
1 msk fiberhusk
Skvätt grädde
Salt o peppar
Ostskivor
Kycklingskinka mellan

Av Malin - 20 maj 2014 10:44

Lite gott i magen mitt i pluggandet!
2 ägg
1 msk fiberhusk
En skvätt grädde.
Rör ihop och stek i stekjärn. La på lite ost på ena sidan för att få lite krispighet och slippa omelett smaken. På dem har jag smör och kanel :-)

Av Malin - 18 maj 2014 15:28

Japp idag efter varit och träffat mina kursare fick det bli något som gick snabbt att göra, hade inte mycket ork kvar efter pluggandet och planerandet av nästa veckas två tentamen.
Falsk mannagrynsgröt:
1 ägg
30 g smör
1/3 msk fiberhusk
1/2 dl grädde
Salt
Rör i den hela tiden. Koka ihop tills den släpper från grytan och inte är kletig längre utan följer med runt när man rör.
Gjorde en dubbel sats till mig idag med kanel och kokoschips ovanpå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards