Alla inlägg under december 2014

Av Malin - 31 december 2014 00:17

Ett snabbt gjort bröd jag kan rekommendera. Tar bara ca 18 minuter från ihoprörandet till att du har ett färdigt bröd att lägga en massa gott pålägg på. Jag delar det alltid i bitar. Receptet finns nedanför på en av bilderna.

God natt! Zzzzzzzz

Av Malin - 30 december 2014 23:53

Ja det har väl inte undgått någon att soppa är en stor favorit för mig, särskilt med fisk i. :) Antagligen för att ingen annan här i familjen varken är så glad i soppa eller fisk.
Kokade broccoli, morot i minst 50g smör och lite vatten. :) Hällde i grönsaksbuljong, salt o vitpeppar även en liten klick Sambal Olek och massor av ingefära :) La i den halvtinade laxen som jag skurit i bitar. Därefter hällde jag i kokosmjölk. Lät det koka ihop lite. Provsmakade och insåg att det behövdes mer salt, vitpeppar och ingefära.

Av Malin - 30 december 2014 23:37

Vi var ju bara tvungna att göra av med sista biten julskinka. :)
Brynte upp den tillsammans med hackad purjolök. Hällde i grädde som fick puttra ett tag. Smaksatte med kalvfond, grönsaksbuljong, vitpeppar och salt. Efter ett tag la vi i riven västerbottenost. Går bra med vilken som helst, det var den jag hade små slattar i frysen av :)
Stekte bacon som vi strödde ovanpå. Hade broccoli till. Blev mycket mumsigt.

Ovido - Quiz & Flashcards