Alla inlägg under augusti 2015

Av Malin - 23 augusti 2015 11:33

Ett litet stickprov på hur min frukost ligger till fördelat på Kolhydrater, protein och fett.
Kan vara bra ibland att kolla men vanligtvis är jag inget fan av att skriva upp, väga och mäta maten. Fått nog av det under alla dieter man provat, usch!!
Verkar som jag ligger bra till än så länge. Tror jag lägger in hela dagen idag bara för att få en hint hur hela min dag kan se ut.
Ha en skön söndag.

Av Malin - 15 augusti 2015 09:47

Ett enkelt bröd att göra. Jag brukar variera det med olika kryddor i och ovanpå beroende på vad jag ska ha det till. Det är bara fantasin som sätter gränserna här.
(Har lånat receptet av Petralchf som finns på Instagram och ofta har många bra tips att dela med sig av.)
Översta bilden är hennes med receptet. Andra bilden är mitt bröd. Det var delat i sex bitar, hade redan börjar göra mackor av dem som du ser längst ner.

Av Malin - 15 augusti 2015 09:36

Kaffe med en msk kokosfett i. Man måste mixa ihop det så blir det som en latte med skum uppe på så inte oljan flyter runt ovanpå. Jag använder utan smak på kokosoljan, gillar det mest. Kokossmaken tar överhand annars.
Ost och korv, ser fattigt ut men det är i väntan på mitt kokta ägg som jag tänkte mosa och lägga smör och krydda på.

Av Malin - 12 augusti 2015 19:51

Korv och mos!! Idag gjorde jag moset på en blandning av fryst blomkål, broccoli och spenat. Kokade upp allt, hällde av vattnet när grönsakerna var mjuka. La i en stor klick smör, salt och vitpeppar. Körde med mixern tills allt var ett mos. Färdigt. ;)

Av Malin - 11 augusti 2015 19:19

Var ett tag sedan vi åt Cabonara, det var sonens braiga matförslag igår. :)

Stekte upp bacon och riven lök. Hällde över grädde. Kryddade med salt och vitpeppar. Såsen fick puttra ett tag tills den blev lite tjockare. La faktiskt i lite ost för att den skulle bli ytterligare tjock. Men tänk på att såsen inte får koka upp därefter för då blir det en grynig sås av det. Har gjort det misstaget:-D
Jag hade sjögräsnudlar till. Enkelt eftersom man inte kokar dem. :) Sköljer bara av dem i kallt vatten innan man äter dem. Med en varm sås ovanpå sig så mjuknar de. Har provat koka dem men de är lika hårda ändå :-/ Konstigt men så är det.

Ovido - Quiz & Flashcards