Direktlänk till inlägg 24 mars 2016

Frukost, Smoothie.

Av Malin - 24 mars 2016 14:29

Detta är den frukost jag ätit sedan ett par veckor tillbaka. Riktigt god och mättande. Håller mig i ca sex timmar på den.
Allt detta lägger jag i stavmixerns bunke:
1/2 burk kokoskvarg
Skvätt grädde
En hand full frysta hallon
Massor av färsk bladspenat
Lagom med kallt vatten
Mixar ihop allt. Mängden vatten blir utefter hur tjock smoothie jag vill ha. Jag gillar den ganska rinnande. Därefter klickar jag upp kokosfett utan smak i en skål som smälts i micron i 40 sekunder. Tar fram ett sugrör och rör i det smälta kokosfettet i smoothien med hjälp av sugröret. Jo det blir bitar i smoothien av kokosfettet, jag gillar det men bara om det är kokosfett som inte smakar något. Kokosfettet får man prova sig fram hur mycket man tål. Jag har ganska mycket i min säkert två matskedar. Är du inte van vid det så börja med mindre fett annars finns det risk att du får sitta på toa ett tag och rensa systemet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 maj 2022 10:41


Härligt med frukost utomhus. Bara älskar det.

Av Malin - 17 juli 2019 12:22


Tonfisk med hackad lök, Creme fraiche, majjo o så lite sallad. Dåligt med grönsaker Hahaha!! Dags för handling igen. ...

Av Malin - 13 juli 2019 12:54


Mmmmm gott med lite blandat.

Av Malin - 11 juli 2019 12:23


Mmmm gott efter en sen härlig kväll på Sofiero med Gyllene Tider. Hungrig idag efter ofrivillig promenad hem från Sofiero igår kväll. Bussarna var fulla, taxibilarna upptagna. F-n vad jobbigt att gå när man har sååååå otroligt dååååålig konditi...

Av Malin - 9 juli 2019 12:22


Soppa till frukost. Ja mer brunch med tanke på vad klockan är :-D Soppa gjord på vad man har hemma. Vilket inte är så mkt Hahaha!! Men broccoli spenat massor av smör kryddor bland annat sambal okej för lite sting i soppan. Hade velat ha nåt knäcke...

Skapa flashcards