Alla inlägg under juli 2013

Av Malin - 19 juli 2013 00:13

Jaha för första gången någonsin på ett halvår har jag nästan haft ett återfall. Kämpar fortfarande emot anfallet i skrivande stund. Var hos kompisar igår o drack vitt vin som det sen visade sig vara 34g socker/liter!!! Ananas i såsen. :( Men men. Har glömt hur jävligt suget verkligen är när det sätter in.

De senaste timmarna har jag inte kunnat tänka på nåt annat än vad jag kan stoppa i munnen. Har även varit megahungrig hela dagen....fast ändå inte....ja jag vet det låter konstigt. När jag har kännt efter i magen så har den varit mätt men precis som nåt annat i kroppen säger: ÄÄÄTTT!!!

Nu ikväll är det värre än någonsin.....har mörk choklad i ett skåp som hägrar....tuggar tuggummi som besatt för att inte börja äta nåt annat.

Hihihi!! Och egentligen har vi massor av godis hemma så nånstans på vägen är jag ju rätt på det ändå eftersom det är den mörka chokladen jag tänker att jag ska äta....

Nähä! Hopp i säng utan skräp i magen nu.

Ska klara det!!!!

Av Malin - 15 juli 2013 01:27

Blev en mysig men kall grillkväll i fredags på stranden. De andra skulle äta potatissallad men jag gjorde en zucchinisallad som liknar potatissallad. Blev populär, två andra åt den oxå. :) Fast nästa gång blir det mer salt o dijonsenap i.

Fasen oxå! Var så säker på att jag hade bild på den men tydligen inte...sorry!!

Av Malin - 11 juli 2013 13:12

Mmmmmm så gott det är.
Kom på idén för nån dag sedan. Isglass är ju nåt som är riktigt gott så här i sommartider och är något jag faktiskt saknar....mer för det kalla än det sötas skull. :)
Så sagt o gjort: min idé var att ta isbitar, frysta hallon o kolsyrat vatten (tog med hallonsmak) o köra med mixerstaven. Det blev alldeles alldeles.....underbart!!
En av bieffekterna med LCHF är att man blir kreativ oxå... Hihihi!!
Finns säkert nåt sånt här recept nånstans sen innan så jag är inte först med det antagligen. :)
Prova!!

Av Malin - 9 juli 2013 00:12

Blev sen middag ikväll men SÅ himla god. Soppa gjord på blomkål o broccoli. Ett par dl grädde, kryddor och ostkex till. Yammie!!

Av Malin - 8 juli 2013 15:12

Lunchen idag hembakad tortillas, en currymajonäs oxå o ha i.

Av Malin - 8 juli 2013 11:04

Mmmm kokoskaffe o nybakat bröd till frukost på första Riktiga Semesterdagen!!

Av Malin - 8 juli 2013 10:31

Hmm har ju bara gjort dessa en gång innan...tyckte smeten blev finnig denna gången. Jaja återstår att se när de är klara.

Av Malin - 7 juli 2013 09:27

Gjorde en lchfglass igårkväll. Innehåller
3 äggulor
2 dl grädde
2 dl turkisk
2dl bär
0,5 tsk vaniljpulver
Vispa grädde i en bunke, gulor o vaniljen i en bunke. Turkisk o bären i mixern. Rör sen ihop allt o in i frysen.
För att slippa så mkt is i glassen, ta ut o rör i den med jämna mellanrum.

Ja jag vet! Jag skulle ju hålla mig ifrån mejeriprodukter. O det är nog bra om jag gör det oxå. Åt inte glassen igår utan smakade bara på smeten tre matskedar ca o efter det kände jag mig svullen i magen....varför? Laktos?
Konstigt.

Har i hela två dagar varit utan grädde o ost. Har funkat toppenbra! O vikten har gått ner 0,4 kg till på de två dagarna. Hade jag kanske gjort ändå vem vet.....Får se hur fortsättningen blir.

Ovido - Quiz & Flashcards