Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Malin - 8 maj 2014 22:51

Jo faktiskt nu ikväll känner jag mig mycket piggare än i förmiddags. Orken är påväg tillbaka...lagom till helgen :-)

Mumsar på lite kokosflakes! Riktigt smarrigt, jag som aldrig gillar kokosflingor nåt vidare men detta är supergott och bara nyttigt! :-)

Av Malin - 8 maj 2014 19:02

Så här ser den ut efter ugnen. :-)

Av Malin - 8 maj 2014 19:00

Eget hittepå recept. :-)
Torsk med spenat och brieost.
Under torsken ligger det smör och tomat. Kryddat med lime, havssalt , vitlök och vitpeppar. :-) ja det är osten och spenaten som är ovanpå :-)

Ok nu är det femte dagen utan en massa onödiga kolhydrater. Jag har alltså minskat ner grädde, creme fraiche och turkisk yoghurt till ca 1,5 dl på en hel dag.....ni som känner mig vet att det är otroligt lite. Det är ju just sånt jag alltid överäter! :-/ och har gjort i en lååångt period nu. Istället har det blivit majonäs eller smör avigt och rätt.
Har även tagit bort varenda nöt jag brukar proppa i mig, ytterligare en sådan sak som jag har så vansinnigt lätt för att överäta. Såklart blir det ingen mörk choklad heller :-(
I förrgår kom huvudvärken och tröttheten, kroppen har börjat protestera... Igår kväll kom depressionen: -åh fy ska jag behöva ha det så här? Vad är det för fel på mig? Alla andra trycker ju i sig!!! Jag skiter i detta nu!!! Vad tråkigt livet är och blir så här!!'
Ja en del av er vet hur tankarna kan gå när sockret ska ut ur kroppen. Det är ett rent helvete.
Så varför utsätter jag mig för detta nu då?! Jo eftersom jag tullat alldeles för mycket på Lchfs regler och tankar och definitivt som ett test för o se om det går att rubba den envisa vikten....vem f-n uppfann vågen?! Djävulens redskap!! Skämt o sidor. Står inte så ofta på den nu för tiden utan har blivit bra på att känna av i kläderna och att mäta olika ställen på kroppen.
Några gram har trillat av på de här dagarna men vet att det är vätska blir liksom fler toabesök nu. ;-)

Nu längtar jag bara till det är fettförbränning i kroppen igen för då är hjärnan i eufori och kroppen får en himla massa energi. Lyckorus i hela kroppen blir det!!

Nu börjar det lukta gott här så det måste vara dags att få ut fisken ur ugnen.
:-D

Ovido - Quiz & Flashcards