Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Malin - 13 augusti 2013 22:42

Ja så är det. Så är det varje gång jag ska äta nåt "gott". Samma ikväll, trots att jag igår åt detta o vaknade av väldigt ont i magen inatt.

Det är så att det jag saknar mest efter att startat med LCHF är att få frossa i en massa godsaker....jag hetsåt innan LCHF.

Det ser äckligt ut men det finns en hel del blåbär i skålen som blev alldeles för full av ovispad grädde.....

;) Godnatt eller förresten så blir det först Sex and The City. Just Love It!!

Av Malin - 13 augusti 2013 16:32

Ja det snackas ju så himla mkt om det så vi var tvungna att prova vi oxå.

Rubbade in köttet i salt paprikapulver vit/svartpeppar spiskummin och chiliflakes. La det i en gjutjärnsgryta. Hällde en köpemarinad över, ja det är en del socker i de men så fick det bli. Hällde även i nån rälig whiskey från barkistan vi har. Klyftad lök o vitlök toppade allt. In i ugn 150grader i sex timmar blev det.

Gott!! Gör vi om fler gånger!!

Ja just det bakade tortillas till mig oxå på eftermiddagen så jag med hade bröd o ha köttet mm i.

Av Malin - 13 augusti 2013 11:13

Ja så fick jag ett ryck o prova detta, kylen är nästan tom därför blev detta alldeles lysande att göra ju.

Jo det blev över förväntan i smaken, kanske lite tunn i konsistensen. Men god.

Kokade upp vatten 2dl. Slängde 2ägg och 5 msk Cocosa kokosfett i en mixerbunke. Mixade ägg o fett. Hällde i 2tsk kakao. Mixade. Hällde i kokande vatten. Mixade. Hällde i 1,5 dl kallt vatten. Mixade.
Voila! Drickfärdigt!

Hihihi!!! Ja man måste ju använda de gamla Colaglasen till något, detta blev perfekt!

Ovido - Quiz & Flashcards