Alla inlägg under april 2014

Av Malin - 15 april 2014 11:35

Gårdagens rester till lunch idag. :) Köttfärslimpa, brunsås och kokta morötter.
Känns som en riktig slappedag idag. Kommer inte ur mysbyxorna. ;) kollat Nyhetsmorgon, gårdagens avsnitt av Elementary och nu blir det ett avsnitt Blacklist. :)
Får ta tag i pluggandet efter detta. ;)

Av Malin - 13 april 2014 22:03

Skulle gå en liten promenad innan ikväll, den slutade i (hör o häpna) intervallöpning!!!
Hatar löpning, har aldrig varit min grej men det kändes riktigt ok. ;) Återstår att se vad kroppen säger, om det är ok i morgon bitti också....??! ;-)
Snart godnatt är jobb i morgon ju!

Av Malin - 12 april 2014 21:36

Den ligger i frysen och väntar på mig men röran innan den var fryst var riktigt smarrig när jag provsmakade. Längtar tills den fryst färdigt.

Saltet går det jättebra med. Det enda problemet är att komma ihåg att få i mig det på morgonen innan jag går till jobb. Har märkt att jag behöver ta det ett par gånger/dag. Morgon och eftermiddag. Kanske bra att ha ett paket havssalt på jobb med.

Snart ska det mumsas ostglass. :-D

Av Malin - 10 april 2014 21:56

Fortfarande bara positivt med extra salt i kroppen. :-D Ingen huvudvärk och ingen dimhjärna idag, tycker jag har fått tillbaka min skärpa och koncentration. Grejen är ju den att jag dricker även mycket mer vatten än innan också. Det spelar såklart även det roll.
Känner även att magen blivit plattare inte lika svullen, vet inte om jag gått ner i vikt eller det bara är det uppblåsta som försvunnit eller är det inbillning.
Borde kanske ta fram vågen och kliva upp på den...eller nä inte än. Lär ju snabbt märkas på kläderna vad som händer.

Av Malin - 9 april 2014 17:58

Ja det är så här jag äter mitt salt....doppar fingret i t-skedsmåttet som om det var godispulver... :) Knäppt ja vet, men det är svingott!! Betyder kanske oxå att jag behöver det eftersom jag gillar det, vad vet jag.
Hjälper mig gör det definitivt. Botade min mosiga hjärna i förmiddags när jag pluggade. Ingen huvudvärk alls idag trots tung dag på jobbet. :)

Av Malin - 8 april 2014 22:10

Dag 2 med mer salt i kroppen. Huvudvärken har faktiskt nästan helt släppt...!! Moshjärnan försvinner oxå ett tag efter saltintaget... Men trött är jag fortfarande, kan ju hänga ihop med att jag aldrig kommer i säng om kvällarna ;-)
Får se hur det utvecklar sig. Fortsättning följer.....

Av Malin - 6 april 2014 23:35

Okej efter mycket läsande och experttips från coachen på Hälsosmart (Halsosmart.se) har jag idag sammanlagt under dagen gjort ett intag på en tesked seltin....har länge misstänkt att jag har salt/mineralbrist i kroppen: ständigt trött oavsett hur många timmar jag sovit, mosig hjärna, förstoppning, yrsel och huvudvärk var varannan dag. Min plan är att jag ska prova ett par dagar framåt att ta mer salt än normalt för att se om jag mår bättre. Återkommer med resultatet.

Av Malin - 4 april 2014 22:16

Härligt när sådana här produkter kommer ut som storpack. Måste ju betyda att efterfrågan har ökat!! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards