Alla inlägg under maj 2014

Av Malin - 18 maj 2014 10:15

Biff, överbliven kesopannkaka från igår, bladspenat, tomat och majonäs.
Ja jag har börjat äta på biffen.
Bra och god frukost. Riktig Lchf frukost :-)
Kan meddela att jag blivit av med exakt 2 kg under två veckor. Så maten gör nytta också. :-D

Av Malin - 17 maj 2014 18:39

Blir kycklingsallad med currymajonäs till middag idag. Gårdagen grillade kyckling. Älskar när maten bara tar en kvart att fixa ihop. :-D
Ha en go kväll.

Av Malin - 17 maj 2014 12:42

God brunch idag.
Kesopannkakor:
En liten paket keso
2 ägg
1 msk fiberhusk
Lite salt
Stavmixa ihop.

Jag la ihop de två o två med ost och skinka mellan. Det gröna är babyspenat så klart. ;)

Av Malin - 17 maj 2014 10:05

Jag är så lycklig, jag är så lycklig!! Två veckor utan mörk choklad, nötter, sockerfri glass, hemlagade efterrätter m.m som jag nu inser verkligen är utöver den ordinarie maten som egentligen inte behövs utan bara dragit igång mitt sockerbegär igen så har jag gått ner 1,4kg!!!! Ja just det har dragit ner på mejeriprodukterna också. Äter ca 1,5 dl/dag.
Jag är på rätt väg!!

Av Malin - 13 maj 2014 22:05

Färskt fänkålste och lite ost så här på kvällskvisten.
Idag har jag bara ätit denna ost som enda mejeri. Känns bra i kroppen och knoppen. Tror jag varit i ketos ett tag nu. Stackars min omgivning för min andedräkt är säkert inte rolig....
Men jag känner mig fantastiskt ren i kroppen för att inte tala om rena tänder. Har ingen beläggning på dem efter att jag ätit de känns som nyborstade...tänk att då borde det vara lika rent på insidan av min kropp :)

Av Malin - 12 maj 2014 20:29

Idag som tillbehör till middagen blev det Lchfgurun Sten Sture Skaldemans bok: varför går jag inte ner i vikt?
Är på s.34 och har redan skrattat åt sättet han skriver sin bok på, ett flertal gånger. Enkelt att förstå och inspirerande!
Middagen är en blomkål, broccolisoppa med mosarellaostkex, det blev ett långt ord...

Av Malin - 11 maj 2014 11:42

Drack kaffe för nån timme sedan och nu är jag hungrig. :) Biff, ost och stekt svamp. Mumsigt!

Av Malin - 8 maj 2014 22:51

Jo faktiskt nu ikväll känner jag mig mycket piggare än i förmiddags. Orken är påväg tillbaka...lagom till helgen :-)

Mumsar på lite kokosflakes! Riktigt smarrigt, jag som aldrig gillar kokosflingor nåt vidare men detta är supergott och bara nyttigt! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards