Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Malin - 19 februari 2015 12:32

Idag var jag så himla hungrig på morgonen, beror helt säkert på att jag inte åt några nötter eller mörk choklad igår kväll. :) Tummen upp på det :)
Även om jag inte äter godis så har jag fortfarande kvar ätstörningen att jag måste ha "nåt" på kvällen. Det är mer ett sug än hunger. Desto mer stress och oro jag känner, ju mer sug på "nåt" har jag om kvällarna.
Nötter är bra att äta, får många bra mineraler i mig med dem MEN jag har tappat kontrollen på ätandet, jag tuggar hela tiden....precis som med godiset innan.... Jag får inte ens den kicken av nötterna eller den mörka chokladen som av godis.
Så nu ska jag försöka göra en ändring till att inte äta detta på kvällarna. Är jag sugen får det bli att ta mat istället, typ ost mm. Kommer bli en megakamp mot mig själv. Kommer vara orolig i kroppen, bli på dåligt humör och känna sorg över att jag inte är en av de där som nöjer sig med ett par bitar godis utan måste hålla mig ifrån det hela tiden... :(

I morse gjorde jag en spenatsallad och kokte ett ägg till frukost för att starta dagen bra.

Ovido - Quiz & Flashcards