Alla inlägg under september 2013

Av Malin - 3 september 2013 09:00

Kaffe, osaltat smör o ett rått ägg. Kör ihop med mixerstaven, häll upp, färdigt och riktigt gott.
Ha en go dag.

Av Malin - 2 september 2013 21:55

Som mellanmål idag för att jag blev lite sugen blev det dessa muffins.
La i lite babyspenat, riven ost o tomat i fyra former.
Vispade ihop 4 ägg lite salt o lite vatten som jag sen hällde i formarna. In i ugnen 200 grader i 10 minuter. Inte så snygga men Blev riktigt smaskigt.

Åt upp alla fyra för helt plötsligt var jag döhungrig. :) Nu 5 timmar senare är jag ff ganska mätt. Fast nu blir det. Smetana med blåbär. :)

Av Malin - 1 september 2013 18:40

Hungrig idag o så himla sugen på avokado.
Så lite vitlöksost på avokado ska bli gott innan blomkålsmos o kyckling som varit i ugnen. Mums!!

Mys

Av Malin - 1 september 2013 13:35

Skön söndag. Frukost o kaffe i sängen med datorn igång o kollar film.
Först microbrödfrukost sen kom jag ju på att där va ju inte speciellt mkt fett i det. Fick bli äggmjölk med kaffe. Mums! Nu lite nötter till filmen o resten av kaffet!

Borde läsa lite egentligen, började ju skola i måndags. Ska läsa Idrott och Hälsa på Lärarlyftet. Skitkul! Men som sagt borde börja läsa litteraturen nu ju. Snacka om att skjuta det framför sig....

Av Malin - 1 september 2013 11:39

Märks man startat med jobb igen. Blir inte lika många inlägg.

Frukosten idag provade jag ett nytt bröd: microbröd!
Ett ägg, lite salt i en lagom djup tallrik. Vispa ihop med en gaffel. Häll i 1 msk mandelmjöl, vispa noggrant igen. O till sist en halv msk fiberhusk, vispa igen.
In med tallriken i micron. Ställ den på ca 2 min. Voila!!! Färdigt.

Konsistensen blir lite äggig....men med mkt smör, prickig korv o gurka så blev det smarrigt. Enkelt o snabbt o göra om inget annat. :)

Ovido - Quiz & Flashcards