Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Malin - 15 januari 2014 20:22

Idag har jag ätit LCHF i ett helt år!

Skulle ju bara prova i 7 veckor för att ge detta tokiga konstiga sätt att äta. För det kunde ju aldrig fungera att äta en massa fett!!??
Efter ett par veckor försvann mitt stora o då menar jag verkligen STORA sötsug. Detta sug som styrt mitt liv så långt tillbaka som jag bara kan komma ihåg. Helt tomt borta, var som jag hade amputerat en del av min kropp. Det blev "tyst" i hjärnan! Ingen maktkamp längre om äta eller inte. Ovanpå det minskade jag i omfång också! :)
Jag blev hög på fett!! Kändes så i alla fall. Äntligen fick jag bekräftat att det inte var min dåliga karaktär det handlade om utan bara ren o skär kemi i min kropp.
Sockerallergi kan man kanske kalla det?!

Ovido - Quiz & Flashcards