Alla inlägg under januari 2015

Av Malin - 3 januari 2015 22:39

Kolla in matlistan nedan....inte kan man tro att någon äter Lchf här i detta huset! ;-) Hahaha!!
Men det är ju det som är grejen, att göra Lchf mat av de vanliga recept man brukar äta. Inte göra det så omständigt och komplicerat. Inte hitta på för mycket nytt. Tror inte jag har hittat ett enda recept som inte går göra om till Lchf.

Och nej jag äter ju inte potatisen, pommesen eller pitabrödet som står i listan, istället för kokt potatis blir det blomkål eller broccoli, kokt och ett gott kryddsmör. Istället för pommes blir det kålrot, skurna som pommes, friterade i rapsolja och istället för bröd, bakar jag nåt enkelt Lchf bröd eller har bara grönsallad, blir precis lika gott. Riven blomkål blir ris mm.
Som redning till såserna använder jag Philadelphiaost eller äggula. Finns lösningar på allt.
Google är min bästa kompis, där ute i cybervärlden finns allt. Skriv bara Lchf och sen vad du söker efter, typ pizzabotten eller nåt annat. :-)

Av Malin - 3 januari 2015 16:40

Efter en storhandling har nu kylen blivit tömd på alla överblivna småbitar av julostar. Rev ner allt och det blev en rejäl hög med rivost att lägga i frysen. :) Blir bra att ha i pastasåser. :)

Ovido - Quiz & Flashcards