Alla inlägg under juli 2014

Av Malin - 10 juli 2014 21:41

Många har ingen matlust i värmen....för mig har det varit precis tvärtom sista veckan. Hungrig hela tiden och äter mer nu än när jag jobbar....skumt!!
Kvällens mat är ihopaskrap av rester från kylen. Köttfärssås, fraiche, massor av ost och lite stark tacosås.

Av Malin - 8 juli 2014 08:58

Emellanåt är jag väldigt torr på kroppen och smörjer Lotion av något slag varje dag mer eller mindre. Men ingen hjälper, två timmar senare syns det torra igen. Även om jag använt skrubb.
Urtekrams Body Lotion med Aloe Vera köpte jag egentligen för att smörja på våra röda solbrännor häromdagen. Fantastiskt resultat, än en gång vinner ekologiskt över allt annat skräp.

Av Malin - 7 juli 2014 09:44

Efter en riktigt varm och trevlig dag på Ring Knutstorps Racingbana igår så blev det Taco till oss på kvällen, snabbt och enkelt att göra när man är trött av värmen. ;)
Idag blir det häng i trädgården uppblandat med målning av huset :)

Av Malin - 5 juli 2014 17:17

Till köttfärssåsen blev det kokt strimlad spetskål. Nog faktiskt det godaste att ha till köttfärssåsen. Mums!!

Av Malin - 5 juli 2014 17:14

Härom dagen när resten av familjen skulle äta köpepizza blev det fläskpannkaka för min del. Problemet om det nu är ett problem var att grädden jag hade i kylen inte var så fräsch. Det fick bli vi tager vad vi haver, hade kokosmjölk hemma så det fick det bli istället. Trodde kokossmaken skulle gå igenom men det var inte så mycket. Smarrigt!!

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards