Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Malin - 1 augusti 2014 16:47

Husvagnssemester sååå himla gött! Bra för jag kan styra det mesta över min egen mat. :) Förvånas fortfarande väldigt ofta över hur svårt det är att hitta bra, ren mat på restauranger och mindre hak. Som tur är så går det oftast att be om mer av vissa saker och mindre av annat mindre bra. :)

Har funderat en del på uttrycket att lita på sin kropp. Alltså att ge kroppen vad den vill ha, är jag sugen på nåt särskilt så sägs det vara det som kroppen saknar..... Yea right!! Detta påstående har varit en lysande ursäkt i alla år för mig, för att äta ännu mer sockerprodukter av alla dess slag. Detta är ingenting som fungerar på en kropp som är sockerberoende. Men nu när suget och beroendet är borta, då helt plötsligt, går det att läsa av kroppen. Sockret blir som nåt slags morfin/drog som bedövar kroppen fysiskt och psykiskt.
Det är rätt skönt att känna till exempel att nu saknar jag salt i kroppen och kunna avhjälpa det på en kvart. Fortfarande trots 1,8 månader på Lchf är det svårt att avläsa kroppen särskilt hungerkänslorna men det blir bättre hela tiden. Allt är mycket tydligare nu.


Ovido - Quiz & Flashcards