Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Malin - 6 augusti 2014 14:21

Glass till frukost framför en bra film, tja jag var ju sugen på det idag. Ja givetvis Lchf-glass tro aldrig något annat. ;) Även om den är bra att äta så är det aningens mycket Kh i ändå. Ska helst inte starta dagen med Kh utan med mest fett och proteiner för att dra igång förbränningsapparaten med en gång.
Antagligen är glassen en "tycker synd om mig själv" för att jag börjar arbeta i morgon igen. Semestern är slut!!
Det är ju så att mitt tröstätande finns kvar i mig fortfarande, måste ha koll på mig själv hela tiden fortfarande för det handlar inte bara om mitt Stora sockerberoende. Sockerberoendet jobbar jämsides med ett känslomässigt ätande hela tiden....har alltid varit så för mig.
Det är inte första gången det blir glass till frukost men senast var under en helt annan period av mitt liv. På den tiden fortsatte sockerfrossandet efter glassen med chips och ostbågar till lunch och efter ett tag med lösgodis till middag. Var jag sen "hungrig" på kvällen plockade jag fram mitt 250g schweizernöt. Helt sjukt när jag tänker på det nu....

Nu blir det lite lunch i solen.

Ovido - Quiz & Flashcards