Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Malin - 12 augusti 2014 23:08

Hade inget planerat till middag idag men tog av vad vi hade hemma. :-) Korv med hög kötthalt skivade jag till slantar, hackade lök, stekte det ihop i ett järn. Delade bacon och slängde i det också i stekpannan. När det var färdigt hällde jag i grädde, salt och vit/svartpeppar. Färdigt! Hade avokado till.

Av Malin - 12 augusti 2014 20:27

Idag blev det makrill, ett par ostbitar, bladspenat och majonäs till brunchen. Kaffe och vatten till såklart. Lite, lite mat märkte jag efter nån timme så då åt jag lite Makadamianötter. Gott med det salta :-)

Av Malin - 12 augusti 2014 00:07

Tycker alltid det ser torftigt ut när det "bara" blir kött av något slag tillsammans med blomkålsmos eller broccolimos. Tror alltid jag glömt något.
Gjorde biffar på fläskfärs idag. Blandade i ett ägg och grädde och såklart salt, vitpeppar och svartpeppar. Ja och inte att förglömma riven lök självklart. Var faktiskt första gången jag använde fläskfärs och det blev extra saftigt och gott må jag säga. Biffarna var Mycket enklare att forma också. :-)
La som vanligt en klick smör ovanpå blomkålsmoset, trots att jag även har det i, tillsammans med salt och vitpeppar.

Ovido - Quiz & Flashcards